Deklaracja dostępności
Wstęp.
Na podstawie art. 12pkt 7 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. poz. 848), dalej zwanej „ustawą o dostępności cyfrowej”, niniejszy dokument określa warunki techniczne publikacji Deklaracji Dostępnościoraz strukturędokumentu elektronicznego Deklaracji Dostępności.
Ustawa o dostępności cyfrowej zobowiązuje w art. 10 podmioty publiczne do sporządzania i publikowania Deklaracji Dostępności. Celem publikacjiDeklaracji Dostępnościjest umożliwienie zapoznania się z informacjami dotyczącymi dostępności podmiotu publicznego. Informacje te przydadzą się przede wszystkim osobom z niepełnosprawnościami, które będą dzięki temu wiedzieć, jakie pomoce czy rozwiązania wspierające są dostępne w odniesieniu do danego podmiotu..
Deklaracja dostępności jest przygotowana w formacie HTML, w jego dowolnej wersji.
Deklaracja dostępności spełnia wymagania zawarte w art. 5 ustawy o dostępności cyfrowej, nawet jeżeli sama strona internetowa lub aplikacja mobilna ich nie spełnia. Oznacza to, że Deklaracja Dostępności musi być w pełni dostępna cyfrowo.
Zawartość Deklaracji Dostępności
W tej sekcji przedstawione są ogólne informacje dotyczące nazwy podmiotu publicznego, dat publikacji i aktualizacji itp.
Wstęp Deklaracji
Publiczna Szkoła Podstawowa im. gen. L. Okulickiego w Okulicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowejwww.pspokulice.szkolnastrona.pl
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Następnie umieszcza się informację o możliwych do użycia skrótach klawiaturowych, na przykład „Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki”. W tym miejscu umieszcza się także informacje o ewentualnych, dodatkowo zdefiniowanych, specjalnych skrótach klawiaturowych, na przykład „Do wyszukiwarki można się przenieść za pomocą skrótu ‘/’”.
Rzecznik Praw Obywatelskich
Aspekty techniczne
Serwis spełnia wytyczne techniczne związane z dostępnością:
- Język stron serwisu - prawidłowo określony w kodzie strony
- Tytuły stron - prawidłowo wdrożone w całym serwisie; każda strona ma swój własny, unikalny tytuł, tworzony w oparciu o jeden, ustalony wzorzec
- Konsekwentna nawigacja – spójna i logiczna w całym serwisie
- Możliwość pominięcia bloków – zagwarantowana
- Pułapki klawiaturowe - wykluczone
- Nagłówki - prawidłowo wdrożone i generowane na podstawie wprowadzanych przez redaktorów treści
- Listy - prawidłowo użyte w całym systemie
- Formularze (konstrukcja) - prawidłowo zbudowane i opisane
- Linki - wprowadzony system automatycznego generowania poprawnych linków (w przypadku podłączania plików zawierają one informacje objaśniające o typie pliku)
- Fokus oraz tabindex - prawidłowo dostosowane
- Kontrast - wymaganie spełnione; dla osób niedowidzących używających funkcji wysokiego kontrastu przy odwróceniu kolorów w systemie operacyjnym Windows zalecane jest używanie przeglądarki Internet Explorer 10.
- Powiększanie tekstu – wymaganie spełnione; dla osób niedowidzących w celu powiększania i pomniejszania czcionek zaleca się stosowanie klawiszy ctrl+ i ctrl-
- Rozdzielenie struktury i wyglądu - wymaganie spełnione; strony serwisu są dostępne i czytelne po wyłączeniu obsługi CSS.
- Zgodność ze standardami - usunęliśmy prawie wszystkie błędy składniowe HTML.
Aspekty informacyjne
Serwis zawiera teksty i zdjęcia, które zostały opublikowane w serwisie od początku jego istnienia. Redaktor publikuje teksty, zdjęcia czy pliki i musi zadbać o to, by każdy mógł z tych treści skorzystać.
Szczegółowe informacje dotyczące:
- Zrozumiałość - teksty zamieszczone w serwisie powinny być napisane w miarę możliwości w jak najprostszy sposób,
- Czytelność - redaktorzy starają się odpowiednio formatować teksty, w tym stosować wypunktowania, wyróżnienia itp.
- Elementy graficzne - zdjęcia i grafiki mają wypełniony tzw. atrybut alt. Zawarte w nim opisy są odczytywane przez czytniki ekranów, czyli aplikacje używane przez osoby niewidome i niedowidzące. Redaktorzy starają się na bieżąco uzupełniać alty.
- Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne.
- Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów Word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) – lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
- Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR. Jedno z takich darmowych narzędzi znajduje się na stronie http://www.onlineocr.net/
- W przypadku braku możliwości skorzystania z powyższego rozwiązania prosimy o telefon do jednostki w celu umówienia się na przeczytanie niedostępnego dokumentu.
- W serwisie znajdują się dokumenty z treścią w której zostały wstawione linki do dokumentów. Sukcesywnie odnośniki będą poprawiane aby były unikalne i zrozumiałe, także poza kontekstem. Dodana zostanie również informacja o typie pliku i jego wielkości jeżeli nie jest do tej pory zawarta.
- Treści dokumentów zamieszczonych dotychczas w serwisie są przeglądane i jeżeli to konieczne zostaną dostosowane
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności architektonicznej powinien zawierać:
- Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Publiczna Szkoła Podstawowa w Okulicach posiada dwa wejścia: jedno wejście do budynku od strony południowej a drugie wejście od strony południowej. Wejście do budynku od strony północnej jest dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych – podjazd dla wózków. Na parterze znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych. Drogi ewakuacyjne są oznakowane, schody są oznakowane – pierwszy i ostatni schód oznakowany jest taśmą w kolorze czarnożółtym. Na parterze budynku znajduje się pomieszczenie socjalne pracowników obsługi.
2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Budynek szkoły nie jest wyposażony w windę lub schodołaz. W przypadku potrzeby załatwienia sprawy w salach zlokalizowanych na I i II piętrze należy udać się do pomieszczenia socjalnego na parterze budynku. Pracownik obsługi wezwie właściwego pracownika i osoba z niepełnosprawnościami zostanie obsłużona.
3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Brak.
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Brak miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Brak ograniczeń dla wstępu do placówki psów asystujących.
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W przypadku braku takiej możliwości, taką informację także należy zawrzeć.
Brak tłumacza języka migowego. Osoby niesłyszące lub głuchonieme mogą kontaktować się z tut. szkołą za pomocą: poczty email: szkola@pspokulice.szkolnastrona.pl , poczty tradycyjnej: Publiczna Szkoła Podstawowa im. gen. L. Okulickiego w Okulicach, Okulice 51, 32-712 Bratucice lub osobiście – w sekretariacie szkoły. W przypadku zamiaru skorzystania z usługi tłumacza języka migowego, uprawnieni winni zgłosić ten fakt, w sposób przewidziany wyżej, w terminie – co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem (z wyłączeniem sytuacji nagłych). Osoby niepełnosprawne mogą kontaktować się ze Szkołą przy wykorzystaniu: poczty e-mail: szkola@pspokulice.szkolnastrona.pl telefonicznie: 14 6120975 poczty tradycyjnej: Publiczna Szkoła Podstawowa im. gen. L. Okulickiego w Okulicach, Okulice 51, 32-712 Bratucice.
Załączniki
Brak załącznikówMetryczka
Wytworzono: | 2021-01-08 17:12 | przez: Administrator sscmc |
---|---|---|
Opublikowano: | 2021-01-08 17:12 | przez: Administrator sscmc |
Podmiot udostępniający: | Publiczna Szkoła Podstawowa w Okulicach | |
Odwiedziny: | 1198 |
Rejestr zmian
- Brak wpisów.